Mysigare att rida i tillsammans

Jag och Sannah var och red ut igår med Flisan och Foxan. Kändes helt anorlunda att rida Flisan nu jämförst när Sannah köpte henne. Något jag verkligen tyckte var mer än intressant var flisans påskjut. När hon travar går hon mer i en slags passage med nästan raka, väldigt höga och luftiga framben. Medans hon fjädrar med bakbenen mer under sig. Rätt intressant att studera hennes steg. Hade dock inte den optimala "sitta ner i traven" sadel så blev rätt skumpigt om man inte lutade sig överdrivet bakåt. Erbjöd dessutom Sannah att testa rida i en av mina akademiska sadlar för att göra det mer rättvist för henne att visa hur skön hon är att sitta på egentligen.
Tror absolut att Flisan kan ha en riktigt ljus dressyr karriär i framtiden
Mobil bilder får duga då jag helt glömde att ta med kameran...
 
/Juliah

Kommentarer

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback