Dagens träning

Hade lektion med Rosa idag. Fick ta barbacka gjorden då hennes sadel var trasig igen,,,
Men det gick lika bra barbacka, man får ju träna mer på balans och sits vilket är nyttigt!
Vi tränade på tempoväxlingar mellan skritt och trav. Och då menar jag 4 steg skritt och 4 steg trav. Sedan bytte
vi och tränade på att lägga lika mycket vikt på bakbenen och red på små volter i hörnen för att hästen ska våga belasta inner bakben. Och till sist tränade vi skritt i rakform som man kompliterar med något tungre övning på 4 ställen på ridan alltså en gång på varje sida. Jag växlade mellan skolskritt och terre á terre på utsatta platser. Fick kommentaren att något har hänt för Rosa ser ut som en barock häst! Och jag som älskar barock hästar blev såklart glad över det!
Både jag och Rosa är nöjda över dagens lektion!
Bjuder på en arkiv bild sen förra året :)
/Juliah

Kommentarer
Postat av: matilda

så fin häst!

Svar: Tack så mycket :)
whisperinghorses.blogg.se

2013-03-17 @ 13:32:39
URL: http://skogsrusset.blogg.se

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback