Svar på kommentar

Svar: Faktum är att jag rider akademiskt med båda mina hästar, mest Rosa då Hamrex inte är lika intresserad av just ridning. Har sån tur att jag har en privat instruktör i samma by som mig
som lär ut just akademisk ridkonst. Vilket jag är väldigt tacksam över. Jag har också ridelever som jag i min tur lär ut akademisk ridkonst! Akademiskt tycker jag alla borde rida för hästens skull. Ridpassen är mer som en dans än ett träningspass. Men är samtidigt väldigt intensiva och "tunga" därför brukar jag bara rida 15-30min,då är hästen helt slut. När du rider akademiskt bör du som första steg lära dig hur din häst rör sig under dig. Sen jag började rida akademiskt har jag lärt mig hur jag ska träna varenda muskel för sig, på min häst. Nu är Rosa så pass stark så hon kan alla de skolade gångarterna + levade,terre a terre och även början till piaff. Jag och mina hästar trivs verkligen bra med akademisk ridkonst :)
Akademisk ridkonst brukar också kallas för kraftskapande ridkonst, för det är verkligen kraftskapande :)
 
Om ni är intresserade av att veta mer om akademisk ridkonst är det bara säga till :)

/Juliah

Kommentarer
Postat av: Irmeli.N

Okej!:D
Tack för svaret!
Min medryttarhäst rids akademiskt och jag själv rider inte det. Jag rider engelskt när jag rider honom ca en gång i veckan. Fast har nu det senaste endast lekt och haft honom lös i ridhuset. Har inte funderat så mycket på det akademiska har testat en gång och kände att det inte var nått för mig men det var i början av min sköthästs utbildning. har funderat på att testa en gång till nu när han är mer skolad. Han är fortfarande nybörjare vad jag förstår men han kan bära sig själv nu i både skritt och trav tror jag :D Har för mig att det var det senaste hans ägare sa om hans kunskapsnivå.
Kram Irmeli

Svar: okey, jag tycker alla borde testa på att rida akademiskt. De flesta hästar brukar gilla det :)
whisperinghorses.blogg.se

2013-01-06 @ 15:20:59
URL: http://fotomuppis.blogg.se/
Postat av: Johanna

Kraftskapande Ridkonst är inte samma som Akademisk Ridkonst. Här kan du läsa om Kraftskapande Ridkonst www.classicalstyle.se

2013-09-11 @ 17:18:10
URL: http://walkyria.blogg.se

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback