Pee Wee bett?

Har någon ridit på pee wee bett som kan göra en recension åt mig om vad ni tyckt om de, och andra åsikter.
Håller ju just nu på med att byta bett på honom. Har haft Kimblewick och nu har han börjat gapa. Ska såklart
ha hit en häst tandläkare!! Han har kvar vargtänderna så det är inte så mycket plats för ett bett..
Testade som sagt gummipelham han slutade gapa som en galning men han tuggar fortfarande.. Dom ska ju "tugga"/(suga) på bettet men han verkar mera som besvärad. Han var dock väldigt fin att rida och hade bättre frammåt bjudning men det kan ju också ha och göra med att jag har en annan sadel gjord som gör att han blir mer frammåt och inte lika tillbakadragen och "seg".
Satt iallafall och kollade runt och läste bland annat att en häst egentligen inte har plats för ett bett i munnen då tungar tar upp hela munhålan. Men kika på vad pee wee bettet fått för olika kommentarer och vad jag sett så var det mest positiva. Så om ni har några kunskaper om pee wee bettet för ni väldigt gärna skriva eller mejla mig på
[email protected]  :)
 
 
 
Hööks recension: Storsäljare i USA och Australien. Skonsamt för hästens mun. Ett anatomiskt bett som tar minimalt med plats och ligger stilla i hästens mun. Bettet ger dig som ryttare maximal kontroll med minimal inverkan. Stl: 130/Standard - passar hästar som normalt använder stl: 10 - 12,5 cm. Stl: 140/Medium - passar hästar som normalt använder stl: 12,5 - 14,5 cm.
Ø 8 mm
 
/Juliah

Kommentarer

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback