Longering

Var -19 när jag gick ut till stallet men bestämde mig ändå för att longera Rosa vilket jag itne gjort på väldigt väldigt länge. När jag longerar har jag ett rakt eggbett,en tömkörningsgjord,Achemträns utan nosgrimma,gummisnodd smat longerlina och dressyrpisk. Det här var nog bästa gången någonsin jag longerat henne. I början var hon aningen döv och lyssnade inte på ni vet "sakta ner" kommandot "brr") Så passade på att klickerträna henne tills jag fick tillbaka uppmärksamheten sen började jag att träna travfattningar. Hon travade på riktigt fin och kunde bära sig själv. Gummisnoddarna spänndes bara då hon började busa och slänga med huvudet vilket inträffade 2 ggr. Annars hade hon jämt tempo och gick riktigt fint i form :)
 
Hon gäspade och frustade efteråt, ett tecken på att det släppt spänningar!
/Juliah

Kommentarer

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback