Bett byte

Igår testade jag ett tredelat eggbett med kopparrulle. Hamrex var inte alls belåten med det. Han har nämligen väldigt korta laner. Han kom åt att tugga på bettet. Och då menar jag tuggar inte suger. Trodde först det var att jag spännd de för hårt så det blev högt upp men även då jag lättade så kom han åt att tugga på det och då satt det alldeles för löst.. Så idag köpte jag ett till gummi pelham. Varför stång? Jo för att det ligger mycket mer stilla i munnen vilket gör att han kanske slutar gapa så mycket?? Kommer nu och en tid framöver testa ut olika bett till Hamrex tills jag hittar ett som han är nöjd med, kanske blir bettlöst tillslut? ska också ha hit en hästtanläkare så det inte är någonting med tänderna som gör att han gapar så himla mycket. Hade jag varit en annan slags hästmänniska hade jag bara lagt på en snokremm..vilket jag tycker är hemskt det är ju bara som att ignorera att hästen försöker säga att någonting är fel.
Tror att han kan gilla gummi pelham kommer testa det idag och rida på det imorgon :)
/Juliah

Kommentarer
Postat av: matilda

Hoppas han trivs bättre på detta bett. :3
Super härlig blogg btw!

Svar: Tack :))
whisperinghorses.blogg.se

2013-01-02 @ 21:45:48
URL: http://skogsrusset.blogg.se

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback