Ahaa upplevelse

Som sagt så var Lasse(ordf för MSWR) hit idag för att ge lite råd om bett osv. Man kan säga att jag verkligen
fick en ahaa upplevelse. Det är ju sådan skillnad från intruktör till instruktör. Lasse är i vart fall jätte duktig och gav mig bra tips bla så fick jag veta varför han håller på och gapar och har sig han försöker nämligen lägga tungan över bettet. Och nu tänker ni "hade du inte kunnat räkna ut det själv?" och svaret är: nej, jag har aldirg haft en häst som haft det problemet faktiskt så det beteéndet var helt okänt för mig. Iallafall när jag testade rida på ett av mina western stångbett med hög tungfrihet gick det plötsligt mycket bättre. Testade rida på en hand vilket jag aldrig gjort på han och det funkade mycket bättre.
Sen sa bla han att jag inte ska "plocka" i tyglarna på Hamrex för det tycker han är störande. Istället ska jag ge mer och mer tryck tills han ger efter och då ger jag eftergift. Och så förklarade han att jag måste börja använda benen och vikt mer på Hamrex så jag kan ta så lite som möjligt i bettet så man inte stör honom. Var verkligen en ahaa upplevelse då allting plötsligt började funka.
/Juliah

Kommentarer

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback