Wind Champion

Googlade runt lite på en gammal häst jag hade Wind Champion i mina ögon världens vackraste welsh och en riktig läromästare. Vi hade han på foder i 1,5 år om jag minns rätt, och har många fina minnen med honom.
Iallfall googlade runt på hans namn och hittade igen uppfödaren tror jag stod inte så mycket info men samma person ägde hans mamma så antar att det är uppfödare. När jag såg han som hingst jag bah: WOW!!

"kämpen som hingst"
Några ord hon hade skrivit om honom:
Wind Champion Welsh efter Laeryds Bonanza och sörelgens Chess. En hingst som vann ofta på utställning i alla fall sina klasser. Har nog aldrig haft så många guld på någon som på honom. Han är kastrerad idag och finns visst uppe i norrland någonstans.
 
 
När jag sedan lämnade tillbaka honom då jag vuxit ur honom var han alldeles kritvit som en sagohäst:
/Juliah

 
 

Kommentarer

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback