Vår smart!

Nu på våren när allting tinar blir jorden en riktig bakteriehärd och allt blir lerigt och kladdigt.
Jag har alltid varit emot höhäckar osv för att jag tycker att hästen ska få äta på naturligt sätt. Alltså från marken. Samma som att jag anväder hinkar istället för vattenkoppar. Dock har jag nu på senare dar behövt att börja hänga upp hinkarna då dom fått för sig att sparka runt på hinken då dom har tråkigt.
 
Iallfall nu på våren brukar jag dock sätta hö i hökorgar så dom inte behöver äta höet från den leriga marken. Eller så kan man hänga upp det i hönät.
Dessutom brukar dom trampa lite i höet om det ligger på marken och då blir det smutsigt och så vill dom inte äta det. Så då tjänar man på att ha det i korgar/nät/häckar.
/Juliah
 

Kommentarer

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback