Vad är mitt mål med detta egentligen?

Idag när jag var och körde med Hamrex hade jag tid att bara sitta och fundera. Jag satt och tänkte på vad som är mitt mål med allt det här med hästar. Det jag vill uppnå med mina hästar är total harmoni och en någorlunda "liksidighet". Att bli helt liksidig är svårt men att vara så mycket liksidig som det går gör allt så mycket lättare, speciellt i ridningen. Att finna harmoni i hantering, ridning, körning, lastning osv. Är det någonting jag verkligen vill komma så långt som möjligt i, är harmoni. Jag vill inte kräva rörelser eller saker som jag vet att min häst inte klarar av, som bara kommer bli ett misslyckande och ett steg bak. En person sa till mig för någon dag sedan "helt otroligt du är bara 16 och du vet exakt vad du kan kräva av din häst!" De värmde såklart jätte mycket och det är något jag kan våga kalla en slags harmoni. Ett litet kapitel från en bok av Total harmoni.
/Juliah
 

Kommentarer

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback