Svar på kommentar

 
Svar: Svarar för både mig och Sannah då vi tänker väldigt lika med träningen och hästarnas kost.
Det fina är att kombinera kosten efter motionen. Mina hästar tränas varannan dag. Hamrex 4dagar i veckan och Rosa 3 dagar.
Man behöver inte rida varje dag för att få hästen smalare/vältränad. Jag brukar inte heller rida så speciellt länge. En halvtimma räcker om du rider intensivt. T,ex om du rider ut kan du använda dig av tempoväxlingar 10steg skritt, 10 steg trav osv. När jag rider på bana använder jag mig mycket av de skolade gångarterna eftersom dom kräver så mycket av hästens alla muskler. Alltså samlade gångarter tar mycket mer än att flänga fram.
Sen för att att förtydliga så ska ni veta att skritten är den mest krävande gångarten.
Hamrex som är en ganska kraftig ras som lätt blir överviktig är det verkligen ett plus att han är inkörd.
Tycker det borde vara en självklarhet för alla att köra in sina hästar. Körning är verkligen en bra träning för hästarna. Ska skriva ett längre inlägg om "varför körning".
 

/Juliah

Kommentarer

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback