Rida utan stigbyglar

Igår när jag red på volt kom jag på mig själv att jag trampar alldeles för mycket i ytter stigbygel vilket gjorde att jag la över sadeln. var hård mig mig själv och tog bort stigbyglarna. Då insåg jag vad problemet var. Jag har ingen balans då jag rider på volt. Var ju ännu svårare at rida utan stigbyglar men kunde iallafall inte lägga över sadeln så den liggen på ryggraden. Ska börja rida utan stigbyglar dom 10-15 sista minuterna av varje pass för det är mer än nyttigt. Problemet när jag red utan stigbyglar var att jag blir extremt innåt lutat. Men kom på att om jag drar upp ytterbenet och sträcker på inner benet fick jag både bättre balans och var inte lika innåt lutad.
Tror vi hittat något!
/Juliah

Kommentarer

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback