Hemsk dag

Å herregud vilken dag... 
I torsdags åkte jag till dundret över helgen tillsammans med min familj hos min pappa, så var hur glad som helst över att få träffa min Flisan idag igen äntligen!
Hann dock bara släppa ut hästarna och gå in så började farmor ropa ute på gården, gick ut och hörde vad hon ville då såklart, då sa hon att hon hade hört en duns ifrån häst hagen och då när hon kollade dit så låg Flisan på marken. 
Trodde först bara att hon skojade eftersom det trots allt är 1a April idag, men kollade såklart mot hagen ändå, och då låg hon ju där på marken och försökte ta sig upp men hon lyckades inte.
Så jag sprang dit och förstod ju direkt att något var fel.
Farmor sprang omkring runt hela gården och sökte pappa, tillslut kom han och en av våra anställda på gården, Pia.
Jag var helt chokad och satt bara där och bölade och kunde knappt röra mig medans pappa och pia försökte dra upp henne.
Under tiden stog en hundjävel och skällde och farmor stog bara och skrek "nu dör hon".
Och det var det enda jag kunde tänka på då, att hon skulle dö.
För dom fick inte upp henne.. 
Men efter ett tag så märkte vi att hon låg som fastkilad mellan höbalen och hö som låg på sidan som var helt fruset. 
Så hon tog sig ingenstans. 
Vi lyckades i alla fall få lös det frusna höet och då tog hon sig upp själv och hon blev helt normal igen.
VI trodde först att det var kolik som hon hade, men nu efteråt tror vi att hon mest troligt lagt sig ner för att rulla sig, eller ramlat i hagen och fastnat där i mellan och inte tagit sig upp. 
Men vi behandlade henne ändå som om hon hade haft kolik, gick ut någon gång i timmen, gav henne ljummet vatten osv..
Hon bajsade ju och var helt som vanligt bara någon minut efter hon ställde sig så det tyder inte så mycket på kolik.. Men vi tog såklart det säkra före det osäkra.
Nu ikväll innan vi åkte hem hoppade jag upp på henne och skrittade en sväng barbacka, öronen var framåt mest hela tiden och hon var lika pigg som vanligt.
Om det nu var kolik som hon hade så är jag helt överlycklig över att jag fick ha henne kvar, vet inte vad jag skulle ha gjort utan min pluttis..
Älskade älskade häst♥
 
/Sannah

Kommentarer

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback