Galopp träning

Igår var jag med om någonting fantastiskt. Eftersom min ridbana har förtrollats till en swimming pool nu på våren. Så tog jag tillfället i akt att rida på kyrkans parkering. Vilket blev ett utmärkt tillfälle att träna galopp på.
Har haft lite knöligt med galoppen då Rosa gärna skjuter på lite väl mycket, speciellt i kurvorna.
Jag tränade galopp på volt vilket blev bättre än förväntningarna. Istället för att bara dra iväg. Så valde hon att stanna i en lugn samlad galopp som samtidigt var väldigt framåt och alert. Hon kändes som en helt annan häst att galoppera med för nu var hon dessutom lättstyrd och lätt parerad istället för helt låst som hon brukar vara.
 
Något ännu mer intressant var att hon som brukar ha svårt för bytena nu bara tog ett travsteg mellan bytena.
Bytena tränade jag på en ått-volt. Tror att vi är i ett väldigt intressant stadie just nu då vi kan bolla lite med galoppen för att hitta nya vägar.
/Juliah

Kommentarer

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback