Mina akademiska sadlar

Som ni vet så rider jag akademisk ridkonst dvs att jag har akademiska sadlar till mina hästar. När jag köpte Rosas sadel så trodde jag att den skulle passa till Hamrex också med nej,,utan jag fick köpa en till akademisk sadel. Jag rider bara i akademiska sadlar och ibland i mina westernsadlar. Akademiska sadlar är helt underbara. Dom är extremt sköna, och ligger stilla och stabilt på hästen. Man får ett riktigt bra stöd för rygg och bäcken och faller man ur en sån sadel har man verkligen lyckats. Hästen kan stå rakt upp utan att man ramlar ur och hästen kan bocka hur mycket som helt men man far inte av. Jag tycker att alla borde ha EN akademisk sadel! MEN enda nackdelen med dom är att dom är snuskigt dyra. Rosas kostade +10 000 och den var begagnad. hamrex var dock aningen billigare. Men sadlarna är helt klart värda priset.
Båda mina akademiska är gjorda i spanien.
 
 
 

Kommentarer

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback