Hästar är speglar av själar

Igår när jag kom hem tänkte jag vilket jävla fint väder. Men jag tänkte att jag gör klart skolarbetet och sen målar vi klart trappen och taket och rider sen. Men just när jag öppnat färgburken var det som om någon vridit på en kran. Regnet bara forsade ner, och det slutade inte för en i morse..Så jag och Kalle stod bara och mös med hästarna igårkväll. Mina hästar är inte som alla andra. Dom flesta hästar vill vara ute så länge som möjligt men mina står vid ledet kring 5-6 och vill in. Dom trivs nämligen lika bra inne som ute. I stallet är det lungt,tryggt och dom har massa mat och en tjock varm spånbädd. Direkt det blåser eller regnar lite lätt kommer dom upp till ledet när dom hör att någon öppnar ytterdörren. Samma om man råkas glömma stänga ledet. Då ställer dom sig direkt utanför stalldörren och vill in. Heh men det är ganska skönt att det är så. Dom vill dock ut jätte tidigt på morgonen. Annars springer dom bara runt i boxen.

Kommentarer

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback