Skämma bort eller inte?

Ska man skämma bort hästen eller inte?
 
Jag anser att hästar kan ju inte precis känna "lycka" av nya fina saker så länge det kanske inte är ett varm vintertäcke eller en välstoppad sadel. Det finns folk som bara köper och köper och visst har man pengar till det så all right men jag tycker istället att man ska köpa hållbara och väl anpassade saker till din häst. Så istället för att köpa 3 olika sadlar kan man köpa en lite dyrare som är väl anpassad och skön att rida i. Har man pengar kan man köpa 3 sadlar som är väl anpassade och sköna att rida i. Jag har alltid sparat ihop pengar och köpt bra sadlar och träns och då får dom kosta vad dom vill. Men jag lägger mest pengar i månaden på hästarnas välmående och ser till att dom har rätt foder och mineraler och tjock bädd. Jag köper mest praktiska saker och saker jag eller hästarna faktiskt behöver, som mitt nu senaste köp som var broddar och ett nytt varmt vintertäcke till Rosa. Tyvär är det ju så att ska man ha bra saker så måste man kunna lägga ut pengar
 

Alla tror att om man skämmer bort hästar blir dom odrägliga men man kan skämma bort hästar utan att dom blir det men ack så finns det många bortskämda och odrägliga hästar.
Nu ska jag ut och skämma bort mina hästar med varsin morot,kvällsmat och kvälls borstning.
 
Men vad tycker ni ska man skämma bort en häst eller inte?
 
/Juliah

Kommentarer

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback