Min porslinshäst

 Jag kan faktiskt erkänna att Rosa verkligen är min porslinshäst. Men det är nog mest för att jag vill att hennes sista år ska vara dom bästa i hennes liv! Jag ser alltid till att hon får det bästa av mat och skötsel och utrustning. Hon ska absolut inte svälta,frysa eller få skavsår från dålig utrustning. Hon ska ha en tjock bädd och vara ute minst 13 timmar om det inte är jätte dåligt väder. Hon är verkligen min snutta och det är nog därför hon är så pigg trots att hon är 19. Blankpäls och bra hovar. Hon har aldrig varit halt så länge jag har haft henne vilket är ett bra tecken. Klart att hon kan vara lite stel ibland men då masserar jag och stretchar henne en halv timma eller rider ut på långa tyglar :)
Rosa aktiverar jag 3 dagar i veckan och hamrex 4. Med det är båda nöjda för om inte Rosa får bli riden/tömkörd osv så blir hon sur och tvär och biter i väggen och är allmänt tjurig.
 
Hur gör ni är ni noga om att hästens sista år ska vara dom bästa?
 
/Julaih
 

Kommentarer

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback