Svar på kommentar

SVAR: Jag förstår precis vad du menar, Min ena bloding var helt hopplös då jag fick honom. Men jag gjorde som jag fick göra med varmblodet, som var rädd om skallen sin.
Stryk hästen från manken och framåt, ha tränset hängande på armen och godis i handen,(pellets är bäst) Ta tränset i andra handen och lägg armen mellan öronen så att han inte kan slå upp huvudet. I andra handen har du godiset som lockar hans huvud neråt. I samma hand som du har godiset håller du också bettet så direkt du får in bettet mellan läpparna. Öppnar du handen helt så han känner godiset mot läpparna. Då brukar dom flesta hästarna öppna för att ta godiset och då för man in bettet i munnen. Efter några gånger så bryr sig inte hästarna om bettet nå mer utan direkt dom ser att du kommer med tränset börjar dom gapa ;)
(kom ihåg att värma bettet noga så får hästen ett bättre minne av bettet)

(Förstod du inte riktigt?? Jag kan bjuda på det på film för en bättre förklaring)säg bara till,


Kommentarer

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback