Önske inlägg 2 (problemhästarna i mitt liv)

Jag har som sagt 2 problemhästar själv, mer eller mindre. Hamrex är svår i ridningen och har ej gått att rida på Ridbana. Såklart är det löst. Rosa hade väl alla problem en häst kan ha när jag köpte henne dvs, gick ej att fånga i hagen, gick ej i form,ont i kroppen,nervig,jobbig att lasta,spran över en,smått aggressiv i boxen osv. Sen hade jag ju en welsh innan hamrex som var otroligt nervig och ej trafiksäker.

För att inte tala om alla andra hästar jag jobbat med, dvs vänners hästar/ponnysar.
Trots att jg bara är 15 så har jag jobbat med det mesta och brukar ha lösningar på det mesta. Det är just därför jag startade en problemhäst blogg. För att få repetera mina kunskaper samt nå ut med tips och råd.

OM ni vill veta mer om hur jag löst problem på olika hästar. T,ex fått en svårlastad häst till att bli en lättlastad häst eller nått annat som jag kanske inte ens nämnde. Så skriv! Svarar på alla kommentarer förr eller senare så håll utkik!



Kommentarer
Postat av: Alexandra

Åååh, hur ska jag få min grabb att ta bettet? För just nu kör han upp huvudet så långt som möjligt, biter ihop tänderna.

Har provat att liksom tvinga honom, men känner mig så jäkla elak när jag liksom håller fast honom.

Något tips på hur jag gör honom mer postivt inställd till bettet utan tvång?

2012-05-07 @ 13:03:09
URL: http://dencoscolorado.blogg.se/

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback