Hopp sugen

Som ni vet är ju jag en dressyr och westernmänniska och hoppning har aldrig varit min grej. Kanske för att mina hästar varken kan eller vill hoppa. Men jag har också tyckt att det ör lite obehagligt att hoppa. Men har alltid fått höra att jag har bra hoppteknik. Har faktiskt tänkt ta tag i det och börja hoppa igen men ingen i min by hoppar med sina hästar alla är dressyr eller westernmänniskor. Så funderar på att åka tillbaka hit till Halland i sommar på ett hoppläger? vad tror ni? skulle jag kunna bli av med min dolda hopprädsla?



Kommentarer
Postat av: Sara - föredetta beridare hos Jessica Kürten

Klart du kan bli av med hopprädslan, se bara till att någon duktig hjälper dig, att du sitter på en stadig häst och inte går för fort fram :)

2012-05-27 @ 10:37:14
URL: http://stallgrasma.blogg.se/
Postat av: Sofie Brorsson

Bästa boten mot hopprädsla är kontinuerlig träning och en bra tränare. Jag var från början enbart dressyrryttare, så fort det kom fram bommar på marken fick jag mer eller mindre panik, med hjälp av en bra och förstående tränare tog det mig ca 8 månader med träning 1 gång/vecka från att ha blivit utvägradn i 50 cm (hur nu det ens var möjligt) till att rida felfria rundor 1m utan någon rädsla alls :)

2012-05-29 @ 19:23:44
URL: http://countmeamongyoursaints.blogg.se/

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback