Inte så jätte nöjd

Rosa var ganska så småtjurig idag vet inte riktigt vad som var med henne kanske vårkänslor? det började med att direkt jag hoppade upp började hon snurra runt vilket hon aldrig annars gör.
Hon han också bajsa 3 gånger på typ 500m vilket också är ovanligt. Under själva turen gick det ändå ganska bra fick skolskritt och en lugn samlad trav samt nått steg i piaff men då jag skulle börja galoppera började hon gunga som en gunghäst blev väldigt yviga rörelser och jag föll såklart direkt ur balans, och faller jag ur balans blir Rosa ännu jobbigare.
Så nu försökte jag hitta balansen på en gunghäst som inte alls ville. Men då jag ändå fick hon att gå rakt och fint valde jag att svänga in på kyrkans plan och avsluta där med lite galopp eftersom att det var den som blev dålig idag. MEN då jag skulle svänga in blev hon förbannad då hon trodde vi var klara och ville hem och äta så hon reste sig upp för att visa sin onöjdhet. Blev såklart lite rädd men var ändå mest förbannad hur hon ens vågade. Men försökte att inte visa min aggression och försökte istället koncentrera mig på att få till galoppen och då den satt avslutade jag passet.

Kommentarer

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback