Svar på tal!

SVAR: Beror på hur du menar med innebär? Skolgaloppen är den mest långsamma galoppen du och din häst kan utöva. Dvs att det kräver mycket av dig och din häst.Du ska i stortsätt kunna gå bredvid Det är jätte tungt för hästen och för att hästen ska orka "sätta" sig ner och sedan orka upp igen i en sorts galopp. Det är en sorts galopp jag är jätte fasinerad över. Ursprungligen kommer allt akademiskt från spanien och deras ridsätt. Hästen ska väl gå i lodplanet i all sorts ridning men just i skolgaloppen måste hästen få välja lite själv vad som känns bäst. Dom flesta hästar brukar ha näsan bakom lodplanet men för mig känns det inte helt rätt.

 

Film på mig och Rosa i skolgalopp. Om du undrar hur det ser ut då man utöver det,

den är dock från 2011.


Kommentarer
Postat av: Sofie Brorsson

Skolgalopp är med andra ord den mest samlade galopp du kan rida? (tyckte långsam lät lite fel) Typ den samlade galoppen du har vid piruettanslag?

Ang. lodplanet undrade jag mest för man ser ju klart och tydligt hur hon sätter sig på bakbenen, men ibland

såg det liksom ut som att kraften försvann lite någonstans längs med ryggen och man anar mer undersidan av halsen än ovansidan om du är med på hur jag menar? Som att hon inte helt 100% vill ta stöd? :)

Jag kan som sagt inte ett piss om sånt här, utan är mest bara nyfiken

2012-06-03 @ 11:46:07
URL: http://countmeamongyoursaints.blogg.se/

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback