Spö och sporrar?






Jag har faktiskt aldrig fattat vitsen med spö och sporrar? Spö kan jag väl förstå att man använder då man longerar eller om man har en häst som är jääätte seg, Men har alltid tyckte att spö och sporrar är någon en ponny ryttare har då ponnysar kan vara lite tjuriga. Jag har ett dressyr spö som jag dock knappt aldrig använder brukar mest ha det till frihets dressyr för att få en armförlängning och kan nå runt hela hästen, Men aldrig annars man rider ju framhästen med sätet och egen energi och inte slår dom frammåt. Vill jag ha energi i mina hästar så spänner jag ben och rumpa och peppar dom med rösten :) Och vips så är hästen med utan att fösa med spö.
DETTA är dock BARA vad JAG tycker,, men kom gärna med egna åsikter.

Kommentarer
Postat av: Emma

Hej, allt bra med dig? Vad ska du göra i sommar? :)

2012-06-29 @ 01:18:34
URL: http://emmastiernas.blogg.se/
Postat av: Anonym

Jag har aldrig gillat sporrar eller tänkt tanken på att använda dom. Spö använder jag endast om hästen inte lyssnar på skänkeln och sistsen och jag inte bara vill sitta och slå och slå med skänkeln så att hästen slutar lyssna på den. Då brukar jag trycka till med spöet lite fösiktigt endast för att visa att jag menar allvar, att jag vill att hästen ska öka :)

Svar: Mycket vettigt :)
whisperinghorses.blogg.se

2012-07-01 @ 12:27:39

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback