Insperation

Idag när jag läst denna blogg så hittade jag ett åsikt inlägg om att folk verkligen hugger en i ryggen ibland.
Jag har aldrig fått en kommentar på tävlig. Tror faktiskt inte någon vågar säga nått dumt då jag alltid har min pappa och pojkvän med mig + att alla är så jävla falska på tävlingsbanan. Ibland får jag kommentarer som faktiskt är roligt  t,ex att Rosa verkligen har utvecklas och att vi är ett riktigt fint par. Men ibland kommer dom där äckliga kommentarerna som gör att man bara vill lägga sig och gråta i kudden. Kommentarer som:
 
"den där hästen kan inte vara värd mycket"
"travare är ju bara låtsashästar"
 osv vill inte ens skriva upp alla på bloggen för det är många riktat mot mig också som faktiskt gör ONT!
 
Håller till fullo med vad linnea skriver om att direkt dom ser frysmärkningen så tar dom genast tillbaka den beröm man just fick. En enda gång hade jag manen på andra sidan så man inte såg frysmärket och genast sa en kvinna om hon var arabiskt fullblod. Och det var ju kul. Men det är ju en travare jag har och jag är stolt över vad jag gjort med min häst. Och dom som ser oss på tävlig ser nog ett rätt stressat ekipage men ni har aldrig sett oss prestera i dressyr. Jag är ingen westernryttare, jag rider Akademisk och klassisk dressyr.
SÅ från och med nu vill ni klaga på hur vi går kom och säg det irl och snälla göm er inte bakom eran ip.
 
 
Hade travare inte gått att göra nått annat med än att trava så skulle inte mina travare kunna skolad skritt,trav och galopp samt piaff,spanskskritt och levade ;) Ja och så kan ju Rosa sin egna gång art jag kallar för Danza 
 
Ser mina travare ut att vara "låtsas hästar"??
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Det roliga är ju att när du säger att folk sagt att "travare är ju bara låtsashästar" så menar nog de flesta att det inte är avlat fram som ridhästar, för det är de inte, det går inte att förneka. Visst kan vissa varmblod göra sig någlorunda som ridhäst, men dom kommer aldrig kunna jämföras i samma klass som ex. ett halvblod kan i de högsta dressyrklasserna, eftersom de är avlat mer för dressyr och hoppning. Men på samma gång kan inte heller ett halvblod mäta sig med ett varmblod på travbanan. Förstår du skillnaden? :)

Svar: Klart att det är så. MEN ett varmblod av arabmodellen är bland dom finaste hästarna jag vet. Jätte enkla att rida mm sen hänger det nog inte så mycket på hästen hur långt man kan gå utan på ryttaren. Jag mäter mig inte med eliter i dressyr utan jag mäter mig dom spanska ryttarna och deras stil och har ju kommit så långt att jag och min häst kan,levade,spanskskritt skolad skritt trav och galopp så vafan alla kan lyckas även med en låtsas häst ;)
whisperinghorses.blogg.se

2012-07-18 @ 14:12:59
Postat av: Renée

Jag håller verkligen med dig i det du säger, själv så tävlar jag inte med min travare utan vi tränar på hemma och jag försöker forma henne till den häst jag vill ha men jag har också fått höra från en som jag red för tidigare att hon tyckte att jag borde skaffa mig en annan häst för att jag kommer inte komma någonstans med den häst jag har och att min häst aldrig kommer kunna galoppera ordentligt bara för att hon har gått på trav, men min häst har en sån fin galopp som skulle kunna mäta sig med vilken annan häst.Men själv så bryr jag mig inte om vad man har för tävlingsresultat för det visar inte vilket underbart samspel eller vilken jättefin relation man har med sin häst. För mig så betyder min relation till donna 1000 gånger mera än om vi skulle starta i en dressyr tävling och få bra resultat.

2012-07-19 @ 18:50:30
URL: http://reneesvarld.blogg.se

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback