Gårdagen

Kunde inte blogga igår pga tidsbrist och sedan inget internet.
 
Jag berättar om det viktiga. Jag gick upp kring 7 och for och travade med Hamrex. Det var ett tag sedan jag gjorde det pga hans hovar och att jag jobbar hela dagarna. Iallafall så var jag och travade och han var verkligen frammåt men han hade lite dåligt med flås om man säger så ;) Efter körturen spolade jag av hans ben och tog in han i stallet. Sedan ringde mamma och sa att veterinären var påväg. När Lars som veterinären hette kom vaccinerade han först båda hästarna och sedan Undersökte han Hamrex Hovar och gav mig tipset.
 
*spola bort all lera från hovarna varje dag
 
*smörj kronranden med återfuktande kräm te,x helosan.
 
*ge han biotin och låt han fortsätta äta Lucern.
 
Sen så skulle jag bara ge det sin tid så får vi se. Det är ju tragisk om man måste ta bort honom för hovarna. 
Jag ägna mig stenhårt åt att få detta bra nu!
 

Kommentarer

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback