Diss till Hööks westernsadel!

Jag ger en stor diss till hööks westernsadlar.
Beställde en som skulle vara 15vid vilket är Rosas stl. När jag hämtade den såg den väl fin ut kanske lite bred men istället var den JÄTTE bred. Den var inte symetrisk någonstans.
Den var först och främst som en vickbräda på hästen eller är den min häst som har ovanligt platt rygg?
Sen var den trång fram och alldeles för stor och bred bak. Den var dessutom alldeles för lång så att den tog på flanket vid minsta lilla böjning. Sist men inte minst var "bossorna" på westernsadel knöliga. (vet ej vad dom kallas)
Den skulle säkert passa på en väldigt svankig häst med en jätte bak och låååång rygg ;)
 
Kan ge den ett plus och det är att den är väldigt skön att sitta i!
 
Men annars helt ovärt att köpa hööks westernsadel.

Kommentarer
Postat av: Sofie

Har fått lära mig den "hårda vägen" att man inte ska köpa sadel hos Hööks. Köpte en sadel där för ett par år sedan. Den var ok till en början, men de ljög oss rätt upp i ansiktet i affären om sadeln, och när vi sedan påpekade det detta så ville de inte stå för vad de gjort. Riktigt dåligt av en så stor kedja som dem. När jag sedan lämnade sadeln till sadelmakaren så sa hon direkt att sadlar från hööks ska inte ligga på en hästrygg. De är dåligt konstruerade och massproducerade = taskiga kontroller. Vet mååånga som köpt sadel från hööks och när man sedan tittat på hur sadeln ser ut så är den sned, alltså tillverkningsfel. Fattar inte hur man har mage att sälja sånt...

Svar: Jag kommer aldrig mer köpa sadel därifrån. Köpte istället en handgjord från USA som faktiskt är jävligt skön att rida i. En westernsadel i dessa fall. Annars har jag bara akademiska från spanien. Visst dom kostar en del men är helt klart värda sina 15-20 000.
whisperinghorses.blogg.se

2012-07-19 @ 13:09:53
URL: http://countmeamongyoursaints.blogg.se
Postat av: Sofie

Det kan jag tänka mig!
Känns löjligt såhär i efterhand... För samma peng som jag lade på en obekväm dressyrsadel i syntet, har jag nu fått en snygg, väl insutten passiersadel + nya stigbyglar, läder och sadelgjord...
Skulle köpt en sådan direkt...

Svar: Just sadlar är jätte svårt,,
whisperinghorses.blogg.se

2012-07-19 @ 18:36:07
URL: http://countmeamongyoursaints.blogg.se

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback