Styr mig med tankarna inte med våld!

Att kunna styra sin häst med tankarna är en konst. En konst jag alltid tyckt ha varit spännande eftersom det funkar.
Min ena häst Rosa hon är tanke styrd. Med att se bilder i skallen av hur jag vill att det ska se ut så blir det som att
hon ser bilderna och härmar så gått hon kan. Ibland funkar det bättre och ibland sämre. Men att tänka hur man vill att det ska se ut ger ryttaren en bättre sits, man börjar ju alltid med att räta till sig själv och sedan börja fundera i vilken ände man vill börja i. Att se på videor då spanska ryttare tränar och rider sina häster ger också jätte mycket!
Många tror att det inte ger någonting att se på då andra rider. Men det är ju precis som en lektion!
som piaff och levade har inte min instruktör lärt mig utan jag har sett på videor på YT t,ex då dom rider och utifrån det sett bilder i skallen och försökt mitt bästa för att förmedla det till mina hästar. Jag lyckades då kan ni också det!

Kommentarer

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback