Se mig inte som en ridlärare!

Jag har några stycken som brukar rida lektion för mig. Dom har sina olika olika problem och eftersom att jag köpte en problem häst för 4 år sedan som nu är helt omskolad. Så vet jag på ett ungefär hur jag kan hjälpa andra som har samma problem då jag stått där själv med ett eller flera problem. För min häst hade nog i stort sätt alla problem en häst kan ha. Men jag måste verkligen tacka Ida som hjälpt mig på kuppen.
Jag har ALLTID fått höra
"lycka till med din åsna","det kommer inte bli någe av det nervvraket","du vet väl att varmvlod inte går att få bra hästar av?"
Men jag har ju såklart aldrig lyssnat på nån, har bara satsat stenhårt och kämpat och titta nu. Har ju en drömhäst!
Och jag vill ju hjälpa andra så dom också kan få sin drömhäst. Men då folk kallat mig "ridlärare" blir jag förbannad. Jag är ingen ridlärare, jag är en problem lösare. Jag tar inget betalt för att lösa andras problem. Vet ju hur jävligt det var för mig och Rosa. Ridlärare är någonting helt annat och vill inte beblandas med ridskolelärare! Jag gillar inte ridskolor. Det var dom som förstörde mitt självförtroende,sits,mjukheten i handen och massa mer som har varit ett rent helvete när jag skulle börja om, men har fått tillbaka allting nu.







Kommentarer

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback