I Wasn't Born To Lose

Att handskas med en häst som lider av gravd nervositet är inte så jätte enkelt. Man blir ju själv lite nervös om hästen står och stampar på ett och samma ställe. Min häst var ett riktigt nervvrak hela hon då jag köpte henne :o Och om hon inte har någon som styr över henne så blir hon nervös, men håller man i henne så bryr hon sig inte om någonting. Hon vill ha stöd om man säger så. När jag fick henne blev hon helt tokig av minsta lilla ljud..suck*

Alla var rädd för henne, även jag...

Men hon har blivit mycket bättre på att hansdkas med sin nervositet, men som idag så var jag och körde lassvagn och hade Rosa fastknäpt längst bak med kristina på ryggen. Då det kom gupp på vägen så slår bordet på vagnen och då blev hon såklart rädd och hoppade till. Men det var väl mest för att det inte var jag satt på hennes rygg för hon brukar inte bry sig om någonting när jag sitter på henne. Jo en sak skotrar det är båda mina hästar rädda för!!
Men annars inget annat.

Kommentarer

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback