Härlig uteritt i kylan

Vaknade tidigt imorse och gick då ut och fixade klart Rosa för en ute ritt med Ida (min instruktör)
Vi tänkte att vi far ett varv runt byn så vi började traska upp för bränvaldsbacken. Hennes häst var lite småtokig i början men det är väl inte så konstigt eftersom att han är en 3årig arab hingst och jag hade ett sto men vi brukar ofta vara och rida med hästarna när det är fint väder och min häst bryr sig inte ett dugg om att han är hingst.
När vi började trava gick Rosa verkligen som en dröm eller ja hon gick som en dröm hela tiden. Ida sa att hon ser ut en en dressyr elit. Och klart det värmer när någon säger så. Var verkligen ett givade pass.
Sedan då vi ridit med Rosa och Breaven så bytte vi häst så hon tog sin andra hingst Mustang och jag tog Hamrex. Men dom 2 traktorerna for vi och pulsade i snön inne i skogen. Jag skojjar inte nu det var snö över mina fotknöler då jag satt på Hamrex och han är 1,55! Han hade nog lite mjölk syra i benen då vi kom ut ur skogen. Men han drog ändå till med ett glädjeskutt när vi galoppera. Helt underbart hur bra hästarna gick idag !!

Kommentarer

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback