Hamrex (hampan)

Hamrex är en väldigt öppen häst och är lätt att komunisera med jämfört med vad Rosa är han anses som en helande häst och det är han också. Mår man dåligt kommer han alltid fram och puffar på en och lägger upp huvudet på ens axel. Har alltid fått höra att hästar som puffar en på schakran är helande hästar. Han är verkligen en underbar häst. Det var en gammal gubbe som hade han tidigare och det är nog därför den hästan är så väldigt öppen och speciell.

Hans tidigare ägare hade blivit avslängd 2 gånger men grejen är ju att han inte ens är ridhäst han är en körhäst och gillar inte at bära sadel. Han älskar att trava fort efter en landväg utan att bli puchad utan bara trava i den tackt han själv vill eller så vill han vara i skogen och dra fram timmer.
Mitt mål med Hamrex är att han ska tycka att ridning är kul och jag tror att jag har lyckats bra!
han gick inte att rida själv på banan då jag fick honom men nu går han att rda själv hur bra som helst + att han är jätte lätt lärd just nu kan han skolad skritt,trav och galopp men även piaffe och snart sitter den spanska skritten också. Brukar tömköra han ganska mycket också !
Han är nog faktiskt den bästa häst jag haft hittills så himla trevlig häst. Han verkligen springer framtil en då han ser att man kommer.

Kommentarer
Postat av: Undrande...

Hur får man en häst att tycka ridning är roligt? Jag har en häst som fokuserar under körning men känns som att vi har helt olika viljor i det stora hela. Under ridning stannar han och tjurar, bockar osv.. hela tiden, inte för att slänga av mig men för att tydlig göra att han inte tycker det är roligt. Är han för lat för rider inte så intesivt pågrund av problemet, men vill! :) Annars en jättefin kille!

2012-01-04 @ 02:03:37

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback