Hackamore

Verkar ju vara populärt att rida "betless" nu för tiden och tänkte testa mig på det igen. Red på hackamore förut men vet egentligen inte varför jag slutade visste väl helt enkelt vad den hade för inverkan? upptäckte ju i samma sväng världens bästa bett (i syn av mig) stångbettet.
Men tänkte ge hackamore en chans. Så ringde till min vän Danne som jag kom ihåg hade ett hackamore bett dom inte använde.
Klart fick jag låna det under en tid i byte att jag smörjer upp det ;) så när han ändå skulle in till stan så lämnade han det i brevlådan. Har smörjt upp det och tvättat "skänklarna" med varmtvatten och diskmedel. Tänkte då testa det på torsdag eftersom att det är Hamrex dag imorgon. Kommer bli intressant vad hon kommer tycka om hackamore. Om inte annat kommer jag nog växla mellan hackamore och stångbett. själv tycker jag att hackamore är sjukt fult som utrustning nog är väl ett dekorerat stångbett snyggare ? men det är ju inte utseendet jag bryr mig om. Utan vad min häst tycker om det. Hon har då trivits med stångbett men får väl säga på torsdag hur det gick.

Kommentarer
Postat av: elin

vad är det för slags sadel du har? :)är den någon westensadel eller en vanlig bara? är lite nyfiken för jag har aldrig sett en sån förut, eller någon gång kanske :)

2012-01-10 @ 22:09:31

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback