Just a suprise

Red Hampan idag,var faktiskt länge sedan. Och han börjar bli riktigt fin i ridningen nu! Började med att skritta igång han i det lätta varvet,vänster i detta fall. Eftersom jag håller på att skola han begär jag inte så mycket av han. Då han börjat mjukna lite bästämde jag mig för att korta upp han lite och börja jobba mer i skritten. När jag kännde att han började "gunga" i baken så släppte jag på tyglarna som belöning.
.
När man skolar en häst är det bra om man schema lägger ridpasset med vad man vill få ut. Detta ridpass ville jag få ut galoppen. Så när jag värmt upp han i skritt och KORT trav la jag en galoppskänkel ut från ett hörn och såklart förstod han ingenting. Jag gjorde samma sak i nästa hörn men var mer tydlig att ha axlarna öppna och ställde han mera innåt. Tro det eller ej men då fick jag 2 galoppsteg och då avslutade jag passet. Det fick bli hans belöning.

Kommentarer

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback