Jag faller för spanska hästar !

Jag verkligen älskar dom spanska hästarna P.R.E. Jag har alltid tyckt att spanjorerna rider så himla fint sina hästar. Dom är så angagerade. Och jag följer i samma fotspår och rider på samma sätt som dom. Det är lite mer avancerat.
Det finns säkert undantag men dom parerar hästarna så vackert att man tappar andan totalt! En vän till mig hade en unghäst jag hjälpte henne med och den va varmblod och PRE vilken fin häst alltså. Vädigt lättlärd och hade fina och mjuka gångarter.
Tycker spanjorerna verkligen har lyckats att lyfta fram deras ridsätt. Det finns både för och nackdelar med deras ridsätt. En nackdel är ju att dom behandlar hästarna som "djur" som man brukar säga. Men dom rider däremot med kärlek och dom ser så himla stolta ut på sina vita stora hästar med lång man.
Min dröm är att få flytta till Spanien och få rida under träning av en spanjor som gått på spanska ridskolan.
Jag menar varför tror ni jag läser spanska i skolan egentligen?? ;) jag följer mina drömmar till fullo.

ett drömhus på hög nivå!
Spanska ridskolan är ju underbart vacker synd att bara killar får gå på den..
Vad har ni för drömmar vill ni också bo i spanien? :)

Kommentarer

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback