Hästmänniskan

Hästmänniskan skiljer sig lite från mängden. Vi måste lära oss att uppfostra 600-900 kilos bäbisar.
Vi måste kunna tåla motgångar och att ha ett stabilt tålamod är ett MÅSTE.
Vi måste kunna drömma och bli glada av minsta lilla framsteg.
.
Att vara en hästmänniska kräver nästan ett sjätte sinne.. Folk frågar varför jag leker med maten? Den dummaste frågat någon kan ställa. Hästmänniskor kan hanskas med någonting som kan döda en med ett litet misstag, vi kan se det ljusa i det mörka, vi kan fostra någonting som väger minst 10 gånger mer än en själv. Men det är väl att "leka" ?
.
När någon säger att hästar bara är dumma djur finns det ingenting som får mig att sluta skratta.
Om hästar hade varit korkade på något sätt så skulle dom inte vara bland dom intelligentaste djuren i ordning. Ett korkat djur skulle inte kunna stegra av att man höjer handen, ett korkat djur skulle inte heller kunna göra en spinn av att du lägger mot tygeln på motsattsida som den ska snurra åt.
.
Det är bara hästmänniskor som faktiskt vet vilket jobb det är med hästar. Därför kan andra hålla käften och fortsätta tro att det vi gör inte är någontin. Jag har själv skolat båda mina hästar och ska snart köpa ett arab föl som jag både ska rida in och skola. Folk tror jag är tokig men jag är bara väldigt målmedveten.
.
Det var nämligen hästen som tog upp mig på benen. Jag var långt nere på livetsskala förut men då jag upptäckte hästen ändrades allt. Att få se hästens pigga svarta ögon och sitt inbjudande kroppspråk fick mig att bli öppen och omtänksam. Det är nu 12 år sedan. Hästarna får mig att känna mig hel och frisk. Jag kan gå ut i stallet fast att jag har feber, när jag är i stallet är det som om allt ont försvinner och jag blir hel.
Det var mitt tycke ur hästmänniskans perspektiv.

Kommentarer

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback