Dröm hästen <3

När jag var liten drömde jag om att få ha en mörk häst med lång man. Den skulle gnägga till en då den såg en. Den skulle vara lydig och följa mig vart jag än ville. Hästen skulle vara en givmild häst som säker på huvudet då man ska tränsa den och öppnar frivilligt munnen utan att krångla. Den skulle vara lätt att hämte i hagen och skulle i stort sätt springa mot en. Det var den perfekta dröm hästen för mig. Det var en dröm men verkligeheten var så att jag fick en mörk häst, hon var väldigt lydig följde mig,hon var lätt att tränsa och säknte huvudet. Hon var dock svår att få fast i hagen men då jag bytte stall så blev hon lätt att få fast. Tror hon vantricdes i det stallet och valde istället att hellre vara ute. Vi hade henne installad på 2 olika stall innan vi tog hem henne till oss. Vårat stall var under renovering det var därför.

Nu står hon kl 15:55 och ser när min skolbuss kommer, då går hon till ledet och hon gnäggar faktiskt ALLTID då hon ser mig komma. Det riktigt värmer i hjärtat då hästen blir glad att se en. Min andra häst är likadan och han ver i stort sätt perfekt i hantering då jag fick honom dock hade han ine lång man ;)
hur skulle eran drömhäst vara/se ut? :)

Kommentarer
Postat av: Emma Fredén

Vilken fin bild!

2012-02-13 @ 21:12:32
URL: http://stokbroensnaoho.blogg.se/
Postat av: Theea Ottosson

Men Vill du vara med och bli dagens blogg hos mig ?

här har du länken : http://theeaottosson.blogg.se/2012/february/jag-vill-att-du-ar-med-igen.html#comment



Ledsen om du inte tycker om sånna här kommentarer ..

2012-02-14 @ 14:01:19
URL: http://theeaottosson.blogg.se/

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback