Sammanfattning av min barbacka vecka

Tänkte sammanfatta nu när jag testat rida barbacka i flera dagar. Jag blev ju "nojjig" uti det där med att hästar får syrebrist i musklerna efter 15-20 min när man rider med sadel. Så jag bestämde mig rida med barbacka gjorden i en vecka och se vad jag får för resultat. Och jag har faktiskt blivit väldigt nöjd.
Hamrex trivs mycket bättre utan sadel. Han är helt klart mycket bättre att rida barbacka. Rosa är också mycket mer följsam än med sadel MEN Rosa gillar sin sadel så hon var det inte så jätte stor skillnad. Jag själv trivs ju bättre att rida med sadel för mina höfters skull men samtidigt så känns det bättre barbacka då jag kommer närmare hästarna och jag kan känna exakt hur de rör sig under mig.
Nä alltså barbacka är verkligen någonting fler borde börja göra. Jag brukar vääääldigt sällan rida utan sadel då jag inte vill sitta och studsa i ryggen på hästarna. Men när jag har barbacka-gjorden kan jag ju rida lätt och stå upp så.
/Juliah

Kommentarer

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback