Helt grymt mycket power

Hade ridlektioin för min instruktör Ida och det var minst sagt ett power fyllt ridpass. Gjorde först som vi alltid gör om vi inte haft lektion på länge. Jag rider i skritt,trav och galopp för att visa ungefär var vi ligger till. Och när jag visat skritt och en riktigt flytande trav tänkte jag att jag pangar på med en terre á terra och levade. Så samlade upp i en piaff som sedan övergick till några steg terre a terra och innan jag sakta ner till skritt så pangade jag på med en levade. Och jag kan ju säga att ida i stort sett hoppade på stället och klappade händerna. 
Rose var helt underbar, Jag gjorde några terre á terre till och sen gav vi oss.
MEN,, jag måste börja luta mig mer bakåt och inte frammåt i "terren". För man kan säga att min häst har kommit förbi mig ;) Nä men kommer bli en massa gym träning nu för det är för att jag är svag i ryggen.!
Enda bilden jag kan bjuda på som ida fotade. JA jag kommer bjuda på någon film så småning om :)

Kommentarer

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback