Några rader om allvarlig nätmobbning

Kan ju säga att inom hästvärlden sker det nog mest nätmobbning och det sker på alla sätt! jag frågar mig:
-Varför ska alla försöka trycka ner andra och vara störst,bäst och vackrast??
Jag brukar jämföra modellvärlden med ridsporten. För i model och hästbranshen får man nog höra mest gånger att man gör,ser och tänker fel. INGEN kan lägga till en gott görande kommentar utan slänger istället iväg en kommentar som faktiskt sårar och påverkar. Som t,ex.
-du kan inte rida nog bra..
Eller den vanligaste
- Din häst går inte nog fint!
.
Fattar inte varför ni ska vara så dumma och speciellt på internet där ni kan vara anonyma. Det är inte så många som vågar komma fram och säga det face2face. Men det är ju bara ett tecken på att man inte är nog proffs för att stå för vad man faktiskt säger/kommenterar. Får många elaka kommentarer om just min häst ras. Att ett varmblod inte har kapacitet för att piaffera/skolgaloppera osv osv. Men om ni bara visste vilken j*vla jobb jag gjort med den hästen skulle ni inte säga det ni faktiskt gör. Och det roliga är att det är folk som inte ens vet vem f*n jag är som säger det.
.
och en sak som folk verkar störa sig ännu mer på är om man stavar någonting fel som om man t,ex råkas skriva vojlok till schabrak eller någonting liknande. Och nåt ännu värre är när folk säger att man har fel utrustning t,ex stångbett och kapson folk som inte ens vet hur hästen går säger att det är fel.
.
Så nu säger jag till alla er där ute att bara skita i andra avensjuka människor som är anonyma proffs för sånna är bara ute efter att såra. Får dom inte sin röst hörd hemma tar dom ut sig på oskyldiga människor på internet.

Kommentarer

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback